اولویت توانمندسازی معلمان برای آموزش مجازی

جلسه سرگروه های آموزشی متوسطه اول، نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش با حضور مدیر و معاون آموزش و پرورش در سالن اجتماعات زنده یاد پزشکی برگزار گردید.

0

اولویت توانمندسازی معلمان برای آموزش مجازی

به گزارش نجف آباد نگار از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد
در بیست و یکمین روز از مهر ماه ۹۹ جلسه هماهنگی سرگروه های آموزشی
با حضور مدیر و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش و با هدف بررسی راهکارهای تقویت گروه های آموزشی،
برگزاری جلسات مشترک گروه های درسی، آسیب شناسی مشکلات آموزشی دانش آموزان و همکاران،
ارتقاء شیوه های ارزشیابی مستمر در کلاس و… در سالن اجتماعات زنده یاد پزشکی بر پا شد.
در ابتدای جلسه سید رضا موسوی زاده مدیر آموزش و پرورش به نقش گروه های آموزشی در جهت نظارت،
ارزیابی، ارتقای کیفیت و توسعه ی عدالت آموزشی اشاره کرد و افزود : خروجی آموزش و پرورش باید تربیت دانش آموزانی باشد

که در تحقق اهداف انقلاب نقش موثر و جایگاه ویژه ای داشته باشند
و این جز با تقویت معلمان در زمینه های علمی و پرورشی میسر نیست و در این راستا گروه های آموزشی می توانند
با پذیرش نقش های مختلفی به ارتقا کیفیت آموزش مدارس و در نتیجه بهبود عملکرد دانش آموزان بپردازند.

وی گفت: در آموزش باید از شیوه های نوین استفاده کرد زیرا در شرایط کنونی کشور متوجه شدیم
فضای مجازی و شیوه های نوین ظرفیت بسیار زیادی برای استفاده در آموزش ها دارند.
موسوی زاده فرآیند مجازی سازی آموزش و پرورش را فرآیندی بازگشت ناپذیر دانست و ادامه داد:
این گونه نیست که اگر شیوع بیماری کنترل شود، به حالت قبل از کرونا بازگردیم.
چرا که نقش های کارکردی، عوامل و ارکان تربیت، به طور دائمی تغییر کرده اند.

اولویت توانمندسازی معلمان برای آموزش مجازی

وی با تاکید بر نقش خانواده در فرآیند تربیت مجازی افزود: آسیب های اجتماعی از مهم ترین مسائلی است
که در این شرایط باید به آن پرداخته شود و نباید از آن غفلت کنیم شرایط موجود را به بهترین شکل مدیریت کنیم
و از فضای ایجاد شده بهره کافی را ببریم.
اکنون تعاریف از مدرسه به گونه ای دیگر است و در این بازتعریف، نقش خانواده باید بسیار پررنگ تر شود.
زیرا خانواده ای که تربیت فرزندش را به مدرسه وکالت داده بود،
حالا دیگر تقریباً بیشتر مسئولیت را روی دوش خود احساس می کند. ضمن آن که محیط تربیتی که چاردیواری مدرسه بود،
امروز به همه جامعه تسری پیدا کرده و دیوارهای مدرسه فروریخته است.

مدیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سهم مصرف رسانه ای دانش آموزان به شدت افزایش یافته است
و نیاز به ارتقاء سواد رسانه ای در میان دانش آموزان و والدین باید به شدت مورد توجه قرار گیرد.
همچنین مسائل پیش آمده برای جسم، روان و مهارت های ارتباطی مورد نیاز دانش آموز باید در دوران جدید
مورد بازبینی و مطالعه قرار گیرد و برای هرکدام راه حل بیابیم.

وی در پایان گفت: باید نقش معلم را به هدایت گر تغییر داد اما بعضا معلمان همچنان گوینده هستند
و از همین رو، از مجازی سازی واقعی، ممانعت می شود
لذا اگر بر پایه یادگیری معکوس به آموزش خلاقانه نرسیم،
امکان مجازی سازی تربیت مهیا نمی شود.
در ادامه جلسه سرگروه های آموزشی به ارایه ی پیشنهادات و نظرات خود در زمینه های مورد بحث پرداختند.

انتهای پیام/۱۳۹

کد خبر : 17270 ساعت خبر : ۹:۴۸ ب٫ظ

لینک کوتاه مطلب : https://najafabadnegar.ir/?p=17270

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + بیست =